Vil du stå på liste for De Grønne?

Har du lyst til å bidra litt ekstra for at det skal bli mulig å stemme grønt i kommunen din? Vi trenger flere folk til å stå på valglistene våre!

31. januar 2019

I 2015 gikk MDG fra å ha 19 folkevalgte over hele landet, til nesten 300! De aller fleste hadde ingen politisk erfaring fra før av, og mange stiftet lokallag i mars, like før fristen for å sende inn lista. Nå, fire år senere, har vi massevis av erfaring å bygge på, og vi har fått et solid partiapparat til å bistå lokallagene – tillegg til nesten tre hundre fantastisk dyktige politikere som vet hva som skal til for å gjøre kommune-Norge grønnere.

Alle lokallag som stiller til kommunestyret vil få hjelp og støtte, både fra lokalpolitikere i nabokommunen og fra våre ansatte.

Det eneste minstekravet for å stille til en plass på lista er at du brenner for grønn politikk, stiller deg bak De Grønnes valgprogram og prinsipprogram, og er over 18 år. For å få en plass på lista må du velges av lokallaget på nominasjonsmøtet.

Vil du vite mer? Ta kontakt med vår fylkessekretær på ingrid.fjellberg@mdg.no

VI LETER PRIMÆRT ETTER LISTEKANDIDATER I DISSE KOMMUNENE:

• Bamble
  • Tinn