De Grønne kommer til Kragerø

25. oktober 2012

Denne uken meldte Kragerø-politikeren Morten Adelsten Bentsen, offisielt overgang til Miljøpartiet De Grønne. På lørdag opprettes det også nytt lokallag som skal jobbe for grønne visjoner for byen.

Morten Adelesten Bentsen representerer nå Miljøpartiet De Grønne i kommunestyret i Kragerø.

Ved forrige stortingsvalg i 2009, hadde Miljøpartiet De Grønne bare 21 lokallag. I dag har vi 79.  Mange unge ønsker seg et helgrønt parti, men også mange voksne velgere er skuffet over at naturvern og klima stadig nedprioriteres. En av disse er tidligere Rødt-politiker Morten Adelesten Bentsen, som denne uken meldte overgang til Miljøpartiet De Grønne.

Bentsen er blant flere dyktige politikere som de siste årene har meldt overgang til Miljøpartiet De Grønne. Hans engasjement for naturvern og lokaldemokrati representerer MDG veldig godt, og vi er glade for å ha ham med på laget!

Bentsen har nå også tatt initiativ til oppstart av nytt lokallag i Kragerø. Her vil planene for det nye laget legges, og det vil bli innledninger Per-Erik Schultze fra Naturvernforbundet, Maiken McCormick fra økoprosjektet Majobo og nasjonal talskvinne Hanna E. Marcussen.

– Det er ikke hver dag en melder overgang til nytt parti, så jeg er veldig spent og har store ambisjoner. Vi er flere som har savnet Miljøpartiet De Grønne i Kragerø. Nå håper vi at mange møter opp til et inspirerende og uforpliktende politisk verksted på lørdag, så vi kan få løftet de grønne ambisjonene i Kragerø til nye høyder, sier en engasjert Bentsen.

Oppstartsmøtet til Kragerø MDG er uforpliktende og åpent for alle, og finner sted lørdag 27. oktober, kl 14.00 i Kragerø Rådhus (Formannskapsalen 3. etg).  Pressen ønskes også velkommen.

Program for oppstartsmøte

14:10 Ron Bruinvis, fylkesleder i MDG Telemark, ønsker velkommen

14:30 Hanna E. Marcussen, nasjonal talskvinne i MDG,  holder hilsningstale

15:00 Morten Adelsten Bentsen, kommunerepresentant i Kragerø, sier litt om potensial og mulige mål for Kragerø MDG

15:15 Per-Erik Schulze,  fagrådgiver i Naturvernforbundet, holder foredraget “Miljøstatus for Kragerø”

15:40 PAUSE Kaffe og kake

15:55 Valg av interimstyre i Kragerø MDG. Forslag til vedtekter, organisering og uttalelser.

16:20 Maiken McCormick, økoprosjektet Majobo, holder foredraget «Grønne visjoner – Framtidens Kragerø»

17:00 Møtet avrundes med felles middag på egen regning og fornøyelse.

Har du spørsmål? Vil du engasjere deg for et grønnere Kragerø? Kontakt Morten Adelsten Bentsen på tlf 901 07 388 eller på e-post morten.adelsten.bentsen@gmail.com