Vi søker kommunikasjonsrådgiver

Vil du bidra til at Miljøpartiet De Grønne vinner valget i Vestfold og Telemark? Er du kreativ og har gode ideer til hvordan vi skal nå ut til velgerne? Vestfold og Telemark MDG leter etter en kommunikasjonsrådgiver med base i Oslo.

Vi jobber hardt for å skape moderne, grønne lokalsamfunn som er gode både for mennesker og miljø. Med på laget trenger vi en kommunikasjonsrådgiver, og søker derfor etter en idérik person med stå-på-vilje til en prosjektstilling fra mai til september, med arbeidsplass på De Grønnes hovedkontor i Oslo. Du rapporterer til valgkampkoordinatoren for Vestfold og Telemark som din nærmeste leder, og vil ha tett kontakt med partiets nasjonale kommunikasjonsavdeling.

ARBEIDSOPPGAVER

• Medierådgivning til De Grønnes kommunestyre- og fylkestingskandidater i Vestfold og Telemark
  • Innsalg til lokalaviser
  • Overvåke mediebildet og respondere på saker
  • Bistå lokalpolitikere med å skrive kronikker og leserinnlegg
  • Produsere videoer og annet innhold til våre Facebooksider og fylkeslagets nettside
  • Bidra til å lage og følge opp kommunikasjonsstrategier sammen med valgkamp-teamet

DU:

• Har erfaring med mediearbeid
  • Har erfaring med innholdsproduksjon og profilering i sosiale medier
  • Har gode ideer til hvordan De Grønne bør profilere seg for å engasjere og sette dagsorden
  • Har stå-på-vilje og er kreativ, initiativrik og strukturert
  • Trives i et hektisk arbeidsmiljø med uforutsigbare arbeidsdager
  • Har kjennskap til Miljøpartiet De Grønne eller er forberedt på å gjøre en innsats for å bli kjent med organisasjonen
  • Lokalkjennskap til Vestfold og Telemark er et pluss, men ikke et krav

VI TILBYR:

• Arbeidsplass på partiets hovedkontor i Oslo, men noe av arbeidstiden må påregnes å skje i Vestfold og Telemark.
  • En nøkkelrolle i valgkamporganisasjonen til Miljøpartiet De Grønne
  • En jobb hvor du er tett på valget og får unik erfaring i politisk kommunikasjon
  • Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale

Vi ønsker oppstart tidligst i begynnelsen av mai, med varighet til valgdagen 9. september. Stillingen vil være 50% fra 1. mai til 1. juni og 100% fra 1. juni til og med valgdagen. Vi ønsker å være fleksible slik at rette kandidaten kan tilpasse dette med andre arbeidsgivere og forpliktelser. Arbeid på kveldstid og i helger må påregnes.

Søknadsfrist: 31. mars

Tiltredelse: mai/juni 2019

Søknad med CV sendes til ingrid.fjellberg@mdg.no. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt fylkessekretær Ingrid R. Fjellberg på tlf. 477 17 691 eller e-post ingrid.fjellberg@mdg.no.